ده فرمان رژیم غذایی کتوژنیک

در این برنامه غذایی متابولیسم بدن افزایش پیدا میکنه و ذخایر چربی بدن به منظور تامین انرژی، سوزانده میشن.فستینگ انواع مختلفی داره. این مقدار کربوهیدرات از مغزها، دانه ها، سبزیجات و پنیر تامین می گردد و دریافت این مقدار کربوهیدرات بدن را در فاز کتوزیس قرار می دهد. بخش زیادی از فیبری که میخوریم از غلات کامل و محصولات غلات کامل مانند نان و ماکارونی تأمین میشود. شما همچنین میتونید از طعم دهنده های گیاهی مانند عرق بیدمشک و گلاب برای عطر بهتر شربت استفاده کنید. به صورت کلی این رژیم غذایی برای همه افراد، از جمله افراد با سابقه مشکلات کلیوی یا کبدی، مناسب نیست. در طول ماه رمضان ممکنه دسترسی به تمام مواد غذایی مورد نیاز بدن وجود نداشته باشه.

این برنامه غذایی بسیار سنگینه و ترکیب آن با برنامه در ماه رمضان میتونه عوارض بسیار جدی برای بدن به همراه داشته باشه. در ابتدا، بهتر است تمامی مواد گفته شده برای سس را در ظرفی بریزید و آنها را ترکیب کنید. اما در مقابل این موضوع برای طولانی مدت اتفاق خوبی نخواهد بود و توصیه میشود که زیر نظر یک پزشک متخصص بررسی شود. اتحادیه دیابت آمریکا توصیه میکند که اگر میزان قند خونتان بالاتر از 240 میلی گرم هست یک تست اندازه گیری کتون انجام دهید. اگر چه انواع مختلفی از رژیم کتوژنیک وجود دارد که در یک سری موارد با هم تفاوت دارند؛ اما هدف اصلی همه آنها محدود کردن مصرف کربوهیدرات است. ᠎Post has been generated  by GSA Content Generat​or Demov er sion !

پس کم کردن آنها ممکن است کمک کند. برای یافتن کارآزماییهای بالینی با محوریت بزرگسالان یا کودکان مبتلا به صرع، که در آنها رژیم غذایی کتوژنیک با سایر درمانها مقایسه شد، بانکهای اطلاعاتی پزشکی را جستوجو کردیم. بااینحال کاهش وزن میتواند بسته به وزن اولیه، سن و سطح فعالیت فرد متفاوت باشد. پیشنهاد می کنم اگر برای کاهش وزن جدی هستید و نمی دونید که کدوم رژیم غذایی براتون مناسب هست، از یک متخصص تغذیه راهنمایی بگیرید. برای برخی افراد، بیخوابی کتو ممکن است تنها چند روز طول بکشد، در حالی که برخی دیگر ممکن است تا چهار هفته آن را تجربه در رژیم کتوژنیک چی بخوریم؟ معرفی 20 غذای مفید که باید خورد کنند. شما میتوانید پزشک مناسب خود را از طریق وبسایت دکترتو بیابید. پایگاه ثبت مطالعات کاکرین شامل پایگاه ثبت تخصصی گروه صرع در کاکرین، پایگاه ثبت مرکزی کارآزماییهای کنترل شده کاکرین (CENTRAL)، و کارآزماییهای تصادفیسازی و کنترل شده (randomised controlled trials; RCTs) از Embase؛ ClinicalTrials.gov؛ و پلتفرم بینالمللی پایگاه ثبت کارآزماییهای بالینی (ICTRP) سازمان جهانی بهداشت (WHO) بود.

انسان به طور استاندارد باید در طول یک روز از 6 گروه اصلی مواد غذایی مصرف کنه تا بتونه سلامت عمومی و عملکرد صحیح اندام های بدن خود را تضمین کنه. در ماه رمضان نیز باید به این شش گروه توجه ویژه ای شود چرا که در غیر این صورت منجربه بروز ضعف عمومی، کمبود ویتامین، کم خونی و بسیاری از بیماری های دیگر خواهد شد. یک رژیم غذایی درست در کنترل قند خون به شما کمک زیادی خواهد کرد. بی اشتهایی اختلالی رایج در ماه رمضانه اما خوشبختانه با راه حل های ساده میتونه آن را برطرف کرد. از جمله خطرات رژیم کتوژنیک در طولانی مدت میتوان به کاهش فشار خون، سنگ کلیه، یبوست، کمبود مواد مغذی و افزایش خطر بیماری قلبی اشاره کرد.

پیروی از یک رژیم کتوژنیک در صورت ابتلا به کم کاری تیروئید میتواند فرد را در معرض خطر بدتر شدن علائم تیروئید کم کار قرار دهد؛ چرا که کربوهیدرات مستقیماً در فعال کردن هورمون تیروئید نقش دارد. برخلاف اکثر چربی ها، MCT ها به سرعت جذب می شوند و مستقیماً به کبد منتقل می شوند، جایی که می توانند بلافاصله برای انرژی استفاده شوند یا به کتون تبدیل شوند. • مصرف جوشانده سیر: شما میتونید سه الی چهار حبه سیر را به همراه یک لیوان آب بجوشانید و پس از صاف کردن محلول آن را میل کنید. ما لیستی از غذاهایی که باید بخش اعظم وعده غذایی شما را تشکیل دهند آماده کرده ایم.

هر چه پروتئین بیشتر باشد، پروتئینهای اضافی بیشتر به منبع احتقان در کبد تبدیل میشود و در نهایت منجر به بیماری کبد چرب و تشکیل سنگ کیسه صفرا میشود. روغنهای سالم را میتوانید به عنوان چاشنی، سس، سالاد یا پخت و پز استفاده کنید. • دوری از فلفل: غذاهایی با طعم تند میتونن خیلی سریع اشتهای شما را تحت تاثیر قرار بدن. ایشان در مورد رژیم کتوژنیک که در سؤال مطرح شد، پاسخ دادند: سیستم کتوژنسیس در بدن باید فعال شود تا کتونهای تولیدی استفاده شده و سبب کاهش وزن شوند و این در حالی است که خیلی وقتها فرد خود را در محدودیتِ کالری قرار نمیدهد و آن کتوژنسیسی که باید در بدن فعال شود، نیز فعال نمیشود. مصرف این دسته از مواد غذایی ضمن داشتن فیبر لازم، میتونه سریع تر شما را سیر کنه و خطر مصرف کالری بیشتر را کاهش بده.

روزه داری میتونه فشار زیادی را متوجه ارگان های مختلف بدن کنه، اما با رعایت برخی از نکات مهم و اساسی در این زمینه، میتونید فشار ناشی از روزه داری را از روی بدن خود بردارید و با فراغ بال بیشتری ماه رمضان را پشت سر بگذارید. بهتره حدفاصل افطار تا سحر مقدار استاندارد هشت لیوان آب را در بازه های زمانی مشخص به بدن برسانید تا ضمن جلوگیری از بی آبی بدن، به سایر ارگان ها فشار و آسیبی وارد نشه. تحقیقات نشان داده که در بین کودکانی که رژیم کتوژنیک را به عنوان درمان صرع دنبال میکردند، ۱۳ نفر از ۱۹۵ نفر دچار سنگ کلیه شدند.

بعد از خوردن یک وعده غذایی به مقدار زیاد، میزان قند خون ما افزایش مییابد. بیکن، کره، روغن زیتون و زرده تخم مرغ، منابع غنی از چربی سالم هستند که میتوانند به عنوان بهترین صبحانه رژیمی مصرف شوند. صبحانه: املت با اسفناج، قارچ و پنیر پخته شده در روغن زیتون. پنیر: پنیر فرآوری نشده مثل پنیر بز، چدار، خامهای، موزرلا یا بلوچیز. سعی کنید آب معدنی بنوشید یا آدامس بدون شکر بجوید. کافئین: برای افزایش انرژی و چربی سوزی میتوانید از نوشیدنی های دارای کافئین استفاده کنید. • چای زنجبیل: یکی دیگر از درمان های خانگی و آسانی که میتونه به درمان بی اشتهایی کمک کنه، مصرف چای زنجبیله برای درست کردن این چای گیاهی پر خاصیت میتونید نصف قاشق چای خوری زنجبیل را با کمی آب جوش مخلوط کنید و پس از دم کشیدن آن را به همراه لیمو مصرف کنید.

همچنین مصرف یک قاشق چای خوری زنجبیل تازه و خرد شده در کنار کمی نمک و آب لیمو نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی میتونه به درمان بی اشتهایی شما کمک کنه. برنامه ریزی وعدههای غذایی از قبل نیز موجب صرفهجویی در وقت در طول هفته خواهد شد. والدین میبایست وزن و میزان خوراکیها را با دقت فراوان و با استفاده از یک ترازوی الکترونیک با دقت ۱ گرم، اندازهگیری کنند. نکته اصلی اینه که از غذاهایی استفاده کنید که حداقل تاثیر را بر قند خون داشته باشند. افزایش خون در کتون، مراکز اشتهای موجود در مغز را سرکوب و منجر به از بین بردن اشتها می شود.

همچنین میتونید خواص میوه انجیر را به راحتی از نوع خشک شده این میوه دریافت کنید. با این حال، برای برخی افراد ممکن است بیش از یک هفته طول بکشد. در صورتی که فعالیت های ورزشی سبک تری، مانند یوگا و پیاده روی را انتخاب کرده اید، صبح پس از بیدار شدن از خواب و یا بعد از افطار زمان های مناسبی برای انجام این دسته از فعالیت های بدنیه. برای افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی میکنند، انجام نادرست یا طولانی مدت این رژیم غذایی ممکن است خطراتی مانند سنگ کلیه یا کمبود مواد مغذی را افزایش دهد. به علاوه تغییر سطح قند خون در جریان روزه داری ممکنه در طول روز مشکلاتی را برای فرد روزه دار به همراه داشته باشه.

رژیم کتوژنیک همچنین به بسیاری از افراد کمک میکند تا وابستگی خود را به داروهای تجویزی مانند انسولین کاهش دهند. همچنین، می توانید ماهی های چرب مانند سالمون و تن ماهی را نیز در این رژیم مصرف کنید. بهتر است که رژیم غذایی را با مصرف غذاهای کامل ادامه دهید. خوردن وعده های غذایی کوچک از افطار تا سحر بهترین راه برای حفظ سطح متابولیسم و جلوگیری از پایین آمدن قند خونه. بهتره برای مصرف ویتامین ها و مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید و در صورت لزوم آزمایش های لازم را انجام بدید. در این زمان بدن از تمامی ذخایر خود استفاده کرده است و احساس ضعف و خستگی میتونه ناشی از این امر باشه.

یکی از این رژیمهای غذایی، رژیم کتوژنیک است که بجز کاهش وزن، فواید دیگری هم برای سلامت بدن دارد. با وجود فوایدی زیادی که برای رژیم کتوژنیک نام میبرند، این رژیم غذایی عوارض جانبی زیادی نیز به همراه خواهد داشت (کتوژنیک چیست؟). رژیم کتو، یک رژیم غذایی است که برای افرادی که دچار اضافه وزن، دیابت و یا به دنبال بهبود سلامت متابولیک خود هستند، بسیار مفید است. مصرف مایعات گرم، سبزیجات و پیش غذاهای کوچک میتونه انتخاب خوبی برای وعده افطار باشه. این وعده غذایی بهتره حاوی غذاهای سبک و گرم، مانند آش ها و سوپ ها، باشه. رژیمهای غذایی پرچرب مانند رژیم کتوژنیک، ممکن است سطح کلسترول را افزایش دهند و برخی مطالعات نشان میدهد که رژیم کتو خطر ابتلا به دیابت را نیز افزایش میدهند.

به شکلی که سنگ کلیه یکی از عوارض جانبی بالقوه رژیم کتوژنیک است. رژیم کتوژنیک برای افراد با بی ام ای 25-30 مناسب بوده و به افرادی که چاقی بیش از حد 7 دلیل برای گنجاندن آب استخوان در رژیم کتو + دستور العمل دارند توصیه نمیشود. اگر فشار خون پایینی دارید، رژیم کتوژنیک میتواند به طور قابل توجهی فشار خون بدن شما را کاهش دهد. از سویی دیگر، متخصصان تغذیه مصرف این میوه را جهت افزایش قدرت عمومی بدن و تقویت عضله ها به کودکان و افراد مسن توصیه میکنند. در ضمن با توجه به محدودیتهای موجود در این رژیم شاید پیروی از این رژیم غذایی برای طولانی مدت کاری سخت و دشوار باشد. و برای تغذیهٔ لولهای یا دهانی مناسب است. این بدان معنی است که بدن شما به انسولین کمتری احتیاج دارد و میزان ترشح انسولین کم میشود کاهش سطح انسولین در رژیم کتوژنیک ممکن است بدن شما را در برابر برخی از انواع سرطان محافظت کند و یا حتی رشد سلول های سرطانی را کُند کند.

رژیم کتوژنیک یا کتو یک روش محبوب و موثر برای کاهش وزن و بهبود سلامتی است.اگر به درستی رعایت شود، این رژیم کم کربوهیدرات و چربی بالا باعث افزایش سطح کتون در خون شما می شود. توجه داشته باشید که این عارضه زود گذر است و اختلال جدی برای بدن ایجاد نمیکند. امروزه، درباره تأثیر چربیهای اشباعشده بر سلامتی، بهویژه بیماریهای قلبی، از سوی محققان و صاحبنظران آرای مختلفی مطرح گردیده و این موضوع محلّ بحث و اختلاف است. ۲۸ گرم ماهی تن، ۳۰ گرم سس مایونز، ۱۰ گرم کرفس، ۳۶ گرم از خامهٔ غلیظِ ۳۶٪ و ۱۵ گرم کاهو.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از آلولوز چیست: راهنمای نهایی شیرین کننده کتو دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.