تفاوت کلاس های مختلف بنز در چیست؟

این فناوری نه تنها در جنبه سرگرمی و مسیر یابی بوده و بلکه در عملکرد بالای خودروی و راحتی سرنشینان نیز دیده می شود. بااینحال، دو خودرو از لحاظ کیفیت سواری عملکرد مشابهی دارند زیرا هردو سواری نرمی را در کنار هندلینگ مناسب ارائه میکنند. در زمان بازگشت تحریمهای صنعت خودروسازی و به دنبال آن ممنوعیت واردات خودرو به کشور، شاهد غیبت طولانی خودروهای نسل جدید در بازار کشور باشیم، اما شرکتهای خودروساز داخلی هرکدام به نوبه خود در تلاش هستند تا خلاء بوجود آمده در بازار کشور را جبران کرده و با ارائه محصولات جدید مونتاژی به بازار، شوک برقی و تنفس مصنوعی به پیکر نیمه جان بازار خودروی کشور بدهند. بنز یکی از پیچیدهترین نامگذاریها در جهان را دارد و هر کلاس خود را با ویژگی و ماهیت متمایزی ارائه میکند. دیگنیتی برخلاف رقیب خود چری تیگو 7، به عنوان یک خودروی کراساوور اسپرت معرفی شده است، درحالی که چری تیگو 7 را به عنوان یک خودروی کراساوور لوکس چینی میشناسیم و این دو ویژگی با توجه به طراحی بیرونی و داخل کابین و مقایسه آنان با یکدیگر، بخوبی قابل تشخیص است. بهمن موتور به عنوان یکی از خودروسازان بزرگ داخلی، عرضه محصولات جدیدی همچون دیگنیتی را در دستور کار خود قرار داد که در واقع همان خودروی چینی دانگ فنگ بوده و حالا با نامی جدید، به عنوان یک خودروی کراساوور سایز متوسط به بازار عرضه خواهد شد و در مقابل محصولاتی همچون چری تیگو 7 قرار خواهد گرفت. ​&;​​!


روغن موتور خودرو

جالب است بدانید مرسدس بنز از سال 1997 و پس از عرضه ی مرسدس بنز کلاس تا 7 سال هیچ خودروی مدل جدیدی به بازار عرضه نکرد تا نهایتا در سال 2004 دو ستاره به بازار معرفی کند. تا پشت فرمان ننشینید و یک دور با خودرو نزنید، کاملاً مطمئن نخواهید شد آیا دیگنیتی پرایم همان ماشینی است که به دنبالش هستید یا نه. طراحی داخلی و خارجی این خودرو اسپرت و بسیار جذاب است و سیستم های کنترل رانندگی همچون ,,و سیستم های ترمز به همراه سیستم الکتریکی توزیع نیروی ترمز دیگنیتی را علاوه بر خودرویی زیبا به خودرویی ایمن نیز تبدیل کرده است. با وجود خروجی قدرت ۵۶۰۰ دور بر دقیقه و گشتاوری که به حول و حوش ۱۸۰۰ دور بر دقیقه میرسد، شاید بتوان دیگنیتی پرایم را در زمره خودروهای کراساووری قرار داد که هزینه سوختشان اشک جیب راننده را درنیاورد. بخشی از شتاب صفر تا ۱۰۰ که پر شدن آن به زیر ۱۳ ثانیه نمیرسد، به وجود جعبه دنده اتومات نسل ۳ در سیستم موتور خودرو نسبت داده شده که شاید به کاهش استهلاک ماشین کمک کرده باشد، اما پاسخگوی انتظار رانندگی سریع و پرشتاب نیست. البته داشبورد پژو پارس تیو ۵ هم چندان هیجانانگیز نیست و از فرم سادهای برخوردار است که با این وجود شاید با سلیقه افراد بیشتری تناسب داشته باشد.


از لحاظ بازار خرید و فروش نیز وضعیت هر دو خودرو قابل قبول است، اما میشود گفت که بازار خریدوفروش تارا کمی رونق بیشتری دارد. اولین خودرو مرسدس بنز مک لارن بود که در مشارکت این دو خودروساز به بازار عرضه گردید و خودروی دوم مرسدس بنز نام داشت. خودروی تولید شده به قدری با کیفیت بود که توانست به سرعت جایگاهی مناسب در بازار به دست آورد و به همین علت نام مرسدس بنز تا به امروز باقی است. تو کفی نسبتا خوبه ولی تو مسیر ییلاقی و یا اگه قصد سفر به روستا در مسیر کوهستانی رو دارید این ماشین جواب نمیده و گیربکس ارور میده و باید وسط مسیر دور بزنید .اونایی که خونه ییلاقی دارن یا بستگانشون در روستاهای کوهستانی هستند با این خودرو تا بالا نمیتونن رانندگی کنن .خواستم راهنمایی کنم که بعد از خرید یک دفعه غافلگیر نشید و تو ذوقتتون بخوره 2 میلیرد دادی نمیتونی مثلا بری بام ماسال یا اولسبلانگاه یا بام تالش یا بام مریوان یا بام سبز لاهیجان یا بسیاری از روستاهی کوهستانی گیلان . در اولین نگاه، با خودرویی مواجه هستیم که جزئیات دیزاین جلوی آن داد میزنند با یک خودروی چینی طرف هستید.


خودرو فیدلیتی

مایباخ برند سوپر لوکس بنز در سال 2013 با چالشی مواجه شد که سال ها قبل، رولز رویس با آن مواجه خرید و فروش حواله خودرو جانبازان – آکادمی مالی مسعود شده بود. فروش پایین این خودروهای فوق لوکس، باعث تعطیلی خط تولیدشان گردیده بود. البته این کمپانی تا سال 1945 همچنان این بخش را فعال نگاه داشته بود. حالا بزنید به جاده تا ببینید دیگنیتی چند مرده حلاج است. تمام این اوصاف، انتظارات را از شتاب گیری این خودرو افزایش داده اند اما بسیاری از رانندهها در تجربه رانندگی با دیگنیتی پرایم اشاره کرده اند که بعد از چند ثانیه اول، خبری از شتاب گیری تیزی نیست که آدرنالین را بالا ببرد. مجموعه سیستم هشدار دهنده دیگنیتی پرایم مجهز به سنسور جلو و عقب، کنترل کشش و پایدارسازی در شیبهای رو به بالا و پایین به همراه دوربین ۳۶۰ درجه مجهز به ریکوردر، ۶ ایربگ و صندلی راننده با ۶ تنظیم حالت، دیگنیتی را لایق نامش ساخته اند. برگ برنده دیگنیتی، استفاده از پنلهای فیبر کربنی روی کنسول، نمایشگر توکار متمایل به راننده و البته پنل لمسی مربوط به سیستم تهویه مطبوع است؛ اما میدانید بخش بدِ ماجرا اینجاست که این پوششهای گسترده که همگی شفاف هستند، کوچکترین اثر انگشت را نشان میدهند. دو اتومبیل مرسدس بنز و آئودی لوکس بوده و هر کسی که بخواهد این چنین خودرویی را خریداری کند به طور یقین به یاد این دو اتومبیل خواهد افتاد.