مقایسه تارا V4 و شاهین پلاس ؛ کدام خودرو بهتر است؟ (5)

به سطح روغن و رنگ آن دقت کنید. ۳. آیا میتوان روغن نوع 3 را با 4 ترکیب کرد؟ دیگنیتی یکی از جذابترین خودروهای بازار ایران از نظر طراحی ظاهری است و همین طور کابین جادار و صندوق عقب بزرگ در کنار آپشنهای رفاهی و ایمنی متعدد میتواند نظر خانوادهها را به این کراساوور کوپه جذب کند. نمای پشت نیز در نوع خود آیندهنگرانه جلوه میکند؛ به ویژه سبک طراحی چراغهای سراسری همانند خودروهای پورشه آلمانی، ظاهری نوین برای دانگ فنگ یا همان بهمن دیگنیتی به نمایش گذاشته است. از این نوع گیربکس که در دو نوع ۵ و ۶ سرعته است در خودروهای لوکس و اسپرت استفاده میشود و بهتازگی مدل ۷ سرعته آن در اتومبیلهای اسپرت و مسابقهای به کار میرود. خیر، توصیه میشود که از همان روغن ترمزی استفاده کنید که در دفترچه راهنمای خودرویتان پیشنهاد شده است. اگر روغن کافی در محفظه ترمز وجود نداشته باشد، امکان ایجاد صدا و بهوجود آمدن مشکلات دیگر وجود دارد.


کابین دیگنیتی بهمن موتور طراحی جذاب و مدرنی دارد.

مسابقه درگ بین خودروهای شاهین و تارا صندلی های خودرو نیز روکش چرمی دارند و در نمونه پلاس قابلیت تنظیم برقی صندلی های جلو و گرمکن را نیز خواهند داشت. با توجه به این که شاهین پلاس در مقوله وزن سنگین تر از تارا است در زمینه قابلیت های فنی ممکن است که اعداد قابل توجهی را ارائه نکند. شرکت دانگ فنگ با ارائه محصول فنگ گوانگ iX5 توانست یک کراساوور کوپه زیبا و البته ارزانقیمتتر از رقبای آلمانی را روانه بازار کند. بعضی از رانندهها هم میگویند که رانندگی با تارا شما را خسته نمیکند؛ بنابراین با خرید تارا میتوانید مطمئن باشید که در سفرهای جادهای میتوانید نهایت لذت را ببرید. با خرید و فروش حواله خودرو جانبازان – آکادمی مالی مسعود ما همراه باشید. فرمان دی کات و اسپرت خوشدست به نظر میرسد و همراه با کیلومترشمار دیجیتال و جذاب به راننده شور و هیجان میدهد. کابین دیگنیتی بهمن موتور طراحی جذاب و مدرنی دارد. این خودرو سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷ شمسی) در نمایشگاه پکن رونمایی شد و دو سال بعد روی خط تولید بهمن موتور قرار گرفت و سال ۱۴۰۰ به دست مشتریان ایرانی رسید. یکی از مزیتهای مهم دیگنیتی بهمن موتور، آپشنها و امکانات متعدد آن است که رانندگی و سواری راحتی را برای سرنشینان فراهم میکند. برای اینکه بتوانید دید کاملی درباره انواع مدلهای تارا داشته باشید، در جدول زیر تیپهای تارا را معرفی کردیم و تفاوت آنها را توضیح دادیم.​!


در مقابل، شاهین حجم باک بیشتری دارد و در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۱۰ لیتر سوخت مصرف میکند. کوییک در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷ لیتر سوخت ترکیبی مصرف میکند و حجم باکش ۴۱ لیتر است. موتور قدرتی معادل ۱۱۳ اسب بخار و ۱۴۴ نیوتن.متر گشتاور تولید میکند. این محصول اولین خودروی کوپه تولید داخل می باشد که در فاز اول تولید، ۲۰ درصد آن داخلی سازی شده است. از نظر بعضی از متخصصین، این نوع طراحی ضعیف است، ولی گروهی هم چراغهای عقب تارا را به عنوان یک نوآوری در صنعت خودروی کشور معرفی میکنند. این خوردو با وزن ۱۲۱۵ کیلوگرمی خود ظرف مدت ۱۳ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت میرسد. اما بطری بازشده بهتر است که ظرف ۲ هفته استفاده شود. بله بهتر است از برندهای معتبر استفاده کنید. در این میان، مصرف سوخت دنا پلاس بیشتر است و اگر ماشین کممصرف میخواهید، شاهین بهتر میتواند با نیاز شما هماهنگ شود. اما در شاهین پلاس اگر آینه های جانبی را فاکتور بگیریم تناسب بین اجزای طراحی بیشتر است. رو در ها تم رنگی به صورت دو رنگ است و تماما از پلاستیک های خشک در ساخت ها استفاده شده است و حتی در قسمت هایی که با دست سرنشین در تماس است از متریال های پارچه ای و مخمل نیز استفاده نشده است.


اشتباهی استفاده کنیم، چه اتفاقی میافتد؟ مثلا زمانی که ترمز، کارایی و عملکرد سابق خود را از دست بدهد یا اگر رنگ روغن ترمز از زرد به قهوهای یا سیاه تغییر کند، یعنی زمان تعویض روغن ترمز رسیده است. نوع روغن ترمز هم در زمان تعویض مؤثر است. در این مقاله انواع روغن ترمز و نکات مربوط به تعویض و چک کردن آن را با هم مرور کردیم و گفتیم که باید روغن ترمز مناسب خودروی خود را بشناسید و در زمان لازم آن را تعویض کنید. ۴. اگر از روغن ترمز اشتباهی استفاده کنیم، چه اتفاقی میافتد؟ 2- استفاده زیاد از ترمزها در یک بازه زمانی کوتاه ، باعث داغ شدن لنت ها و گاهی اوقات ، عدم عملکرد ترمزها می شود. وجود این امکانات باعث شده است که تارا به عنوان امنترین محصول ایران خودرو شناخته شود. چهره دیگنیتی از نظر ظاهری در سگمنت کراساوور کوپه قرار میگیرد و باید آن را به عنوان اولین کراساوور کوپه بازار بدانیم. دیگنیتی برخلاف رقیب خود چری تیگو 7، به عنوان یک خودروی کراساوور اسپرت معرفی شده است، درحالی که چری تیگو 7 را به عنوان یک خودروی کراساوور لوکس چینی میشناسیم و این دو ویژگی با توجه به طراحی بیرونی و داخل کابین و مقایسه آنان با یکدیگر، بخوبی قابل تشخیص است. ​​​.